czwartek, 14 września 2017

Sumienie

Groby moich bliskich leżą w zacisznym zakątku pod brzózkami.Jest  ławeczka,jest spokój.Gdyby to nie był cmentarz można by napisać-urocze miejsce.
Wczoraj się zdenerwowałam,bo okazało się,że ktoś też docenił urokliwość tego miejsca i zrobił sobie imprezkę towarzyską.I to nie była jedna osoba.Wkoło grobu walały się puste puszki po piwie,niedopałki papierosów i opakowania po jedzeniu.
Ja już się przyzwyczaiłam do tego ,że stale ktoś kradnie kwiaty ,ale na takie coś nie byłam przygotowana,Czy ludzie na prawdę nie maja sumienia?

6 komentarzy:

  1. To bardzo smutne, że nie szanuje się miejsca, pamięci i uczuć bliskich. To jest jednak jakieś zdziczenie, które trudno nawet jakoś skomentować...Na starych cmentarzach w Londynie widziałem takie rzeczy. Ale tam nie było już nikogo, kto by zmarłych pamiętał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli u niektórych ludzi nic nie zasługuje na szacunek

      Usuń
  2. W epoce panowania wolności szacunek to pojęcie nieznane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat jest mi bliski, bo też się spotkałam z profanowaniem cmentarzy. Szczęśliwie nie jest to nagminne, ale zdziczenie obyczajów narasta, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boję się sama chodzić po cmentarzu nawet w dzień - zdarzają się napady i kradzieże... kiedyś chyba było bezpieczniej (?)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobne przypadki bardziej mnie smucą niż bulwersują.
    Bo to znaczy, ze rodzice nie nauczyli delikwentów jak zachowywać się w danych miejscach, albo uczyli ale nie dali dobrego przykładu.

    OdpowiedzUsuń